Facebook
Twitter
Google+
Youtube
Pinterest
 Aşeren Meyveleri ile Hizmetinizdeyiz
Aşeren Meyveleri ile Hizmetinizdeyiz
Dikmen Bölgesine ücretsiz servisimiz vardır
Dikmen Bölgesine ücretsiz servisimiz vardır
Dikmen Bölgesine Ücretsiz Servis
Dikmen Bölgesine Ücretsiz Servis
Yaz-Kış sezonu sebze ve meyve ürünlerimiz mevcuttur
Yaz-Kış sezonu sebze ve meyve ürünlerimiz mevcuttur
Aşeren Meyveleri ile Hizmetinizdeyiz
Aşeren Meyveleri ile Hizmetinizdeyiz

Kategoriler

İstatistik

Çoğul Toplam: 10022
Tekil Toplam: 2649
Bugün: 44

//Ayva

ayva

Ayvanın Faydaları

Ayvanın Sağlığa FaydalarıAralarında elma ve armudunda bulunduğu “gülgiller” familyasından olan ayva bir sonbahar meyvesidir. C vitamini bakımından zengin bir meyve olması ve bol miktarda besin lifi içermesini ayvanın faydaları arasında öne çıkan özellikleri. 1 adet ayva, günlük C vitamini ihtiyacının yaklaşık 1/4’ünü tek başına karşılıyor. Besin değeri oldukça yüksek olan ayvada bulunan diğer vitamin ve mineraller ise şu şekilde; demir, kalsiyum, A vitamini, riboflavin, B6 vitamini, folat, niasin, potasyum, fosfor ve magnezyum.

Antioksidanlar: Antioksidan vitaminler arasında gösterilen C vitamini dışında ayvada bulunan diğer antioksidanlar bu meyvenin vücudu toksinlere karşı koruduğunu ortaya koymaktadır. Antioksidan gıdalar, çeşitli hastalıkların önünü açan serbest radikalleri dengeler ve oksidatif strese karşı sistemi koruyarak zayıf düşmesini önler. Oksidadif stres serbest radikallerin seviyesinin antioksidan seviyesini geçmesidir. Tek başına bir hastalık olmayan oksidatif stres hücre hasarına neden olarak ciddi hastalıklara yol açar ve bu hastalıkların gelişimlerini hızlandırır.

Besin Lifi: Ayva, normal bir sindirim için kritik önem taşıyan besin lifi bakımından oldukça zengindir. Besin lifi hem kabızlık hem de ishalden korunmak için gereklidir. Suda çözünen ve çözünmeyen besin lifleri ishal durumundan dışkıyı katılaştırarak, kabızlık durumundan ise yumuşatarak vücuttan atılmasını sağlar. Yeterince besin lifi almak bağırsakları korurken hemoroit gibi rahatsızlıkların görülme oranını düşürür. Uzmanlar yetişkin kadınlar için günde 25 gram, erkekler içinse 38 gram besin lifi tüketilmesini önerse de günümüz beslenme koşullarında genellikle bu rakamların altında kalınmaktadır. Ayvayı daha sağlıklı ve düzgün çalışan bir sindirim sistemi için lif takviyesi olarak tüketebilirsiniz.

Etiket: ayva ankara, ayva dikmen, ayvanın faydaları, ayvanının yararları, ayva nedir, ayva nerede bulunur, kış sezonu ayva, kış meyvesi ayva